نماینده مرودشت در مجلس جزئیاتی از آیین‌نامه واردات خودرو را تشریح کرد.

خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، جلیل رشیدی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی درباره بخشی از جزئیات تدوین آیین‌نامه واردات خودرو، گفت: این آیین‌نامه از سوی وزارت «صمت» تدوین شده  که از نظر بنده ایرادات اساسی و جدی به آن وارد است.

وی درباره بخشی از جزئیات این آیین‌نامه بیان کرد: در این آیین‌نامه برای واردات خودرو سقف دلاری در نظر گرفته شده است و از نظر بنده این سقف دلاری بسیار پایین است، اصلا قرار نبود که سقف دلاری در نظر گرفته شود بلکه قرار بود که واردات با تعرفه کنترل شود یعنی برای خودرو با قیمت پایین تعرفه پایین و قیمت بالا تعرفه بالا در نظر گرفته شود.

نماینده مرودشت در مجلس ادامه داد: در واقع خودروهایی که می‌توانست شامل واردات شود با این سقفی که در نظر گرفته شده از لیست حذف می‌شوند.

رشیدی با اشاره به دیگر ایراد این آیین‌نامه گفت: متاسفان این آیین‌نامه طوری تنضیم شده که منافع ۲ خودرو ساز را تامین می‌کند، علی‌رغم اینکه ما نگاهمان این بود، انحصاری که در فضای صنعت خودروسازی وجود دارد در گام اول با واردات با آن مقابله شود اما متاسفانه برایند این آیین‌نامه به این نوعی است که نه تنها این انحصار شکسته نمی‌شود بلکه منافع این ۲ خودروساز تامین شده که این موضوع جای نگرانی دارد.

وی اضافه کرد: ایراد جدی دیگر این است که تعرفه‌هایی که برای همین سقف دلاری در نظر گرفته شده، تعرفه‌های زیادی است و متاسفانه نسبت به گذشته تغییری نکرده ؛ با این آیین‌نامه ما یک خودروی کاملا ارزان قیمت از لحاظ دلاری را که اگر تعرفه آن مناسب بود می‌توانستند مردم با درآمد پایین و متوسط جامع هم بخرند اما با این تعرفه‌ای که در نظر گرفته شده یک خودرو ارزان قیمت به یک خودرو لوکس تبدیل شده که اتفاق خوبی نیست.

نماینده مرودشت افزود: در این آیین‌نامه برای خودروهایی تا سقف ۱۰ هزار دلار ۴ درصد عوارض و ۶ درصد گمرکی در نظر گرفته شده، اما برای قیمت خودروهای بالاتر به صورت دقیق در آیین‌نامه چیزی نیامده و به مصوبات قبل استناد کرده‌اند.

رشیدی تاکید کرد: در واقع با این سقف قیمتی که تعیین کردند بسیاری از خودروها از لیست حذف می‌شوند همچنین با تعرفه در نظر گرفته شده خودروهای حداقلی هم قیمتشان افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به اطلاعاتی که بنده دارم و مواردی که  در آیین‌نامه گنجانده شده، نفوذ موثر خودروسازی‌ها در تنضیم آیین‌نامه مشهود است.

نماینده مرودشت در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا محدودیت‌های دیگری مانند حجم موتور و عیره هم در این آیین‌نامه برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است؟ گفت:صراحتا  در این آیین‌نامه به این موضوع اشاره نشده اما به مصوبات قبلی ارجاع داده شده است که قطعا این محدودیت‌ها هم در نظر گرفته شده است.

کد خبر 689358
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 67
  • نظرات در صف انتشار: 15
  • نظرات غیرقابل انتشار: 35
  • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    105 3
    واردات خودرو به گفته خودتان به نحوی باشد که منافع دو خودروساز (خودروبنداز) آسیبی نبیند نشان میدهد که همه این حرفها و صحبتها و جلسات جهت رقابتی کردن و افزایش کیفی خودروهای مورد استفاده مردم ، متاسفانه همه کشک بود شما که میخواهید خودروساز ی در داخل کشور رقابتی شود نباید واردات خودرو را به مشکلات خودروساز بی کفایت داخلی گره بزنید 30سال است مال بیت المال را به این خودروسازها میدهید که نتیجه آن شد اینی که ملاحظه میفرمایید لطفا مسئولان محترم فکر نکنند و حقوقشان را بگیرند بهتر است
    • سیده زهرا IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      51 2
      زمانی برای رفاه حال این مردم خودروهای روز دنیا وارد میشد و از اون بالاتر، مونتاژ میشد. حالا چی ؟ چیمون سر جاشه که این یکی سر جاش باشه ؟ دلمون خوشه که زندگی میکنیم . غافل از اینکه فقط زنده ایم . پیمونه عمرمون سر اومد و جوونیمون تموم . کی دلش برامون سوخت؟
  • محمدعلی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    121 1
    آب از سرچشمه گل آلودِ
    • ش.م US ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      39 2
      من هم قبول دارم آب از,سزچشمه گل آلودهست
    • محمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      1 27
      سلام عزیزان آنهایی که از گذشته صحبت می کنند باید بدانند که درگذشته داشتن حتی کم کیفیت ترین اتومبیل مثل ژیان وفولکس قورباغه ای برای اکثر مردم یک آرزوبود.پیکان که هیچی. بله ماشین گران قیمت هم وارد می شدولی فقط پولدارها که درصدشان پایین بود واکثرا از وابستگان رژیم بودندامکان خرید آن اتومبیلهارا داشتند وماها فقط حسرت آنهارا می خوردیم. یک جوان دهه پنجاهی
  • حسین IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    19 1
    خدا این تعرفه چند برابر قیمت خودرو شما رو به خیر بگذرونه
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    51 2
    این همان چهار در صدی هستند که مملکت تودستشانه همه با همند دولت و مجلس وخودرو ساز و همه مسئولین مردم را حساب نمی‌کنند میخواهند مردم را گرسنه نهگدارند
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    41 0
    اتومبیل شخصی خود روسازان محترم و خانواده ابن عزیزان هم از این دو کمپانی تهبه شده
  • محمد IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    34 1
    با این اوصاف باز هم انحصار بازار دست خودروسازان داخلی هست و این طرح هم کمکی به مردم بیچاره نمی کند
  • ساناز IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    29 1
    ممنون از دغدغتون .ولی یادمان نرود شما واسه چی تو مجلسید. ؟؟
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    18 0
    اکر ورود این دوخودرو ساز ایران خودرو وسلیپا باشند الا فاتحه
  • بیژن IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    24 1
    کاملاً یک الگوی رانت خور را تصویب کردن 1- با استفاده از چنذ نرخی کردن تعرفه به راحتی توگمرک با کم اظهاری و .... خودروهای با مشخصات بالا را با تعرفه پائین ترخیص کنند 2- با کاهش تعرفه ها خودرو ها برایشان ارزان تمام بشود به دلالانشان ارزان بفروشند و توسط دلالان گران در بازار عرضه شود ( سلاطین جدید ) 3- با ارز 23 هزار تومانی وارد کنند با ارز بالای 30 هزار تومانی توسط دلالان تئ بازار بفروشند خلاصه چند ده هزار میلیارد تومان را چند نفر به جیب بزنن و بعد از 6 ماه چند تا سلطان و محتکر و ... معرفی کنند و به بهانه ارز و تشدید نابسامانی مجددا واردات بسته شود . اما ایندفعه اثراتش بگونه خواهد بود که خودرو هم مثل ملک خریدش برای خیلیا بشود رویا خلاصه این الگو و مدل تعاملی فعلی هیچوقت نه توجیه عملیاتی خواهد داشت نه توجیه اقتصادی و در نهایت نه برای دولت انتفاع خواهد داشت نه مضرف کننده . انتقاع نامتعارف چند ده هزار میلیارد تومانی برای چند نفر خواهد داشت آن هم به قیمت از بین رفتن یک صنعت استراتژیک کشور
  • علی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    44 1
    این سبک اداره مملکت که بر اساس وعده های میان تهی هستش متاسفانه در مملکت نهادینه شده و باعث نا امیدی بیشتر مردم میشه
    • زیدعلی انصاری IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      16 1
      واقعاحرف حساب،بدبخت ملتی که نشستندتاخودروباقیمت مناسب براشون برسه،این ملت هرچی سرشون بره حقشونه اخه چه دلیلی داره که همینطورنشستیم ونظاره گراینهمه مصیبت ومشکلات هستیم وحرفی هم نمیزنیم؟،😳😳
  • بابک IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    24 0
    این یعنی مردم سرِ کارن
  • بهمن IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    26 1
    متاسفانه همین مسیولین فکرجیب خودشان هستند چکاربه مردم دارندمگرتاحالابه فکرقشرضعیف کشوربودند
  • امیر IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    27 1
    دست به دست دادن که مردمو داغون کنن
  • محمد.ن.ک IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    16 0
    شما نذارید یقه بدرید تا سقف دلاری و محدودیت های واردات خودرو برداشته بشه.
  • مسعود IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    14 5
    بنظر من مثل ۲۰۰۸ و ساندرو و کپچر که توسط خودرو سازان داخلی وارد و دولت نظارت و سرویس گارانتی و تعویض و تعمیرات هم بعهده خودرو سازان داخلی هست بنظرم بهتر است تا دست تولید کنندگان ماکارونی باشه
  • مسعود IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    21 2
    با سلام .....برای کل مردم فهیم این کشور متاسفم که چنین نماینده های دارند نماینده‌ی که حرف و عقیده قبل و بعد از مجلسش ۱۸۰ درجه عوض میشود .چرا تمام نمایندگان در برابر این خواسته بحق مردم سکوت کردند و فقط حرفهای نمایشی میزنند چرا تاکنون حداقل ۱۰ نماینده اعتراض شدید و گروهی نکردند؟ مردم این چیزها را میدانند و دلیل آن مافیا دو خودرو ساز آدمکش هست .هر سال صدها هزار نفر متضرر از این خودروساز ها میشوند اما اصلا برای هیچکدام از این مسولیت مهم نیست. چون ذینفع شده اند .وای بر ما که سکوت کرده این در مقابل این ظلم ...وای بر تو رسانه ........چرا که ما هم در این ظلم با سکوتمان سهم داریم .
  • مخمد IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    23 1
    بابا ولش کن میریم همون را مثل قدیم سوار میشیم پدرمون را دوتا لگن ساز درآوردن .طمع چقدر تا کجا .
    • مهدی IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      11 1
      افرین بر شما. ما همه چون سکوت میکنیم شریک جرم هستیم.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    18 0
    تاخودشان هستندبه کسی مجوزورودخودروداده نمیشود
  • مجید IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    27 2
    این دولت قدرت اجرایی نه برای واردات خودرو و نه برای رتبه بندی معلمان و نه افزایش حقوق بازنشستگان و همسان سازی نداره فقط قدرتش در حد گرون کردن اجناس و فشار بیشتر به مردم و گیر دادن بیشتر برای حجاب و سگ گردانیه
  • علیرضا IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    11 2
    سریعاً آئین نامه را اصلاح و عودت نمائید برای ابلاغ و اجراء .
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    12 4
    نماينده مرودشت از سهامداران خودرو هم خبر داره كه ٧٠ درصد در ضرر هستند در صورتی که همه چیز ۱۰ برابر شده و از سال ٩٢ سودي بايت سهام دريافت نكرده اند كمي انصاف هم خوب چیزیه
  • ناصر IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    12 5
    از اول ودست دست کردن درمورد آیین نامه معلوم بود اینها کور میکنن ولی شفا نمیدن مگه ممکن بیان خودرو وارد کنن که بنفع مردم باشه امکان نداره اصلا چیزی بنام نفع برای مردم در قاموس این طیف خودرو ساز واردکنند فروشنده وجود نداره کور هم از خدا چی میخواد دو چشم بینا دولت هم از گرفتن مالیات بدش نمییاد درکل بنفع مردم چیزی وجود نداره .
  • جمشید ن IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    19 2
    ازینا آبی گرم نمیشه
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    15 1
    دوتا هدف رو تو این واردات خودرو در نظر گرفتن اول اینکه کلا این طرح فقط و فقط برای بستن دهن مردم بود چون اعتراضات خیلی شدید شده بود امدن با یک طرح یک جوری این مردم رو به بازی کشوندن که موفق هم شدن ایران خودرو و سایپا ماله خودشونه کی باور میکنه که اینها ضرر به منافع خودشون بزنن یک کم چشمانمون رو باز بکنیم و عقلمون رو به کار بندازیم بد نیست
  • ایرانی ام IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    13 0
    اینها همه بازی است تاچرخ مملکت بچرخدوازریل خارج نشود و حقوق ورانت عده ای هم حفظ شود
  • عبدالرسول IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    15 1
    کسی بفکر قشرضعیف نیست
  • من IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    14 0
    واردات باید آزاد شود
  • خریدارمظلوم IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    16 0
    پس یعنی واردات هیچی برگشتیم سرخونه اول.روزازنو روزی ازنو...
  • مهدی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    5 1
    خب یعنی چی قرار نبود سقف براش تعیین بشع، حالا شما چن صد هزار ماشین لوکس وارد کنین، وقتی که ماها توان خریدشو نداریم به چ دردمون میخورع، بازم همونارو همون کسایی میخرن که قبلا هم میخریدن،خودرو ارزون قیمت وارد کنید که قشر متوسط جامعه هم بتونن خریداری کنن
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    7 0
    ایم از کارهاشون دیگه راحت میدن دست دوتا خودروساز دیگه اوناهم. هر طوری که بنفعشون باشه عمل می کنن
  • عباس IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    11 1
    ای بازیها رو دربیارید سری بعد انقلابیها هم رای نمیدن.والا
  • غلام حسین امیدپناه IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    5 0
    چهل ساله همینه
  • محمود IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    6 0
    منافع و پول هر واقعیتی را میتواند زیر پا بگذارد و کسی هم وجود ندارد که طرف حق را بگیرد .بجای اینکه این موضوع را بسرعت حل و به سراغ مشکلات دیگر جامعه بروند مدتهاست که فقط وقت تلف میکنند و قانون و مصوبه الکی و پرهزینه میدهند . توی هیچ کجای دنیا چنین مواردی وجود ندارد.
  • عماد IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    11 1
    یعنی فقط نماینده مرودشت دنبآل حقوق مردم هستش باقی نماینده ها نماینده ایران خودرو و سایپا شدن
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    4 0
    مجلس انقلابی دست بکار شود جلوی این نابسامانی دولت را بگیرد اینطوری با این وضعیت اداره کشور همه را به سمت گودال هدایت میکند،!!!
  • MK ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    6 1
    واردات به خودرو ساز داخلی چه ربطی داره قراره از واردات سر مردم را کلاه بزاره
  • MK ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    5 2
    کی قراره این نزول خوران دلالان دست از جیب مردم بردارن نخود هر آشی میشن
  • محمد IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    2 9
    فقط سپاه باید خودرو ساز باشه تا دست مافیای خودر را قطع کنه از دست این مافیا هر کاری بر میاد که خون رهبر را بجوش اوردن
  • ماجد IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    3 7
    از ماست که بر ماست البته در تمام دنیا مافیا هست اما نه این جوری
  • مهدی جمال IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    4 2
    نه دولت نه مجلس زورش به این مافیای خودرو که همه جا نفوذ کرده می رسه خطر این دو خودرو ساز برای انقلاب از آمریکا بیشتر است.
  • جنوبی IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    4 2
    این دولت انقلابی که ادعا کرده امده وضعو درست کنه ... خودرو ساز داخلی فقط وقت کشی و نسل کشی ایجاد کرده تمام سرمایه ایرانودارین به باد میدین خودرو سازهای دنیادارن خودرو با کیفیت و الکتریکی درست میکنن شما توموتور تیوفایو فرانسوی موندین
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    7 1
    در واقع خر همان خره فقط پالانش را عوض کردن تا دریروز بهانه تعطیلی ایران خودروسایپا بو د حالا منافع شرکت تامین شد کارگر بیکار شد مهم نیست شرکت درامدش از واردات تامین وارد دلالی میکنن نوعی انحصاری دیگر
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    7 1
    مسئولین وزارت صمت دربرابرخودروسازان سرخم کردندواردات رابه خودروسازادادندوباعث بیچارگی مردم میشند
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    6 0
    روزی که واردات خودرو تصویب شد مشخص بود مافیای خودرو نمیگذارند مردم به راحتی از خودرو های با کیفیت استفاده کنند اینم واسه خودتون ...
  • سیاوش IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    3 1
    خون شهید و حق ملت میریزن تو جیب این خودرو سازهای داخلی ...که ارابه مرگ تحویلمون میدهند این دور باطل تا کی میخواهید ادامه بدید
  • علی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    4 1
    بهتراز همه این ایین نامه واردات خودرو باید دستور لازم اجرای ان به واردکننده هاوتخصیص به خودروهای باکیفیت واستانداردجهانی درتمام موارد وارزان برای قشرهای کارگران وبازنشستگان باگمرکی ومالیات پایین انجام شود وخودرو های گران برای قشر ثروتمندان با تسمیم گیری عادلانه انجام پذیرد ودست دلاها ومافیای خودروسازها کوتاه شود بنظر بخش خصوصی میتواند مردم بادرامد ضعیفرا با خودروهای با کیفیت جهانی باقیمت مناسب برای عموم ودهکهای ضعیف را به داشتن یکخودروی ایده عال وباشخصیت مالک نماید بهیچ عنوان دست اختلاصگران ومفتخوران اجازه واردات داده نشود فقط بخش خصوصی سرشناس دلسوز وفعال درامور اقتصادمردم فقیر سپرده شود با شرایط تعین شده وکارشناسان زبده یعنی میشه اقازاده ها ومافیاها ودلالها نباشن اگه دولت بخواد میشه
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    7 0
    در این مملکت انحصار تمام شدنی نیست
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    5 0
    بسیارساده لوحانه است اینکه کسی تصورکندقراراست این اقدامات نفعی بحال مردم داشته باشد...دولت ..مجلس...وکلا همه کاسبکارانه به این قضایانگاه میکنند...
  • طاها IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    2 0
    بازهم پولدارهامیخرن به منوشما چیزی نمی رسد
  • فلفل IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    3 0
    موضوع خودرو محکی برای وجود یا عدم وجود فساد در کشور است و اگر اصلاح نشود قطعا در میزان مشارکت قشر فرهیخته و فهمیده کشور در انتخابات بعدی چه مجلس و چه ریاست جمهوری تاثیر عمیق خواهد داشت.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 3
    سلام این خودروسازان ۸۰ میلیون مردم را به مسخره گرفته اند و زمانی که کار و نیت خدایی نباشد ا این بدتر هم می شود الان شما حساب کنید ابن پول یارانه به سرمایه دار داده می شود ولی یک بازنشسته و جانباز و اسیر از گرفتن یاران ممنوع میباشند که این ظلمی آشکار و حق الناسی واضح تست
  • محمد IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    4 1
    اینها کاری به منافع مردم ندارند منافع خودشان در نظرمیگیرند
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 0
    سقف اتفاقا چیز خوبیه چون اگر نباشه وارد کننده ترجیح میده خودرو گران به جای اقتصادی وارد کنه... من وقتی صحبت های آقای رشیدی رو می خونم و دنبال می کنم بیشتر احساس می کنم ایشون سنگ واردکننده و دلال رو به سینه می زنند تا مردمی که دنبال خودرو هستند... بهتر نیست نمایندگان مجلس کمتر در کار اجرایی و وزارت صمت دخالت کنند؟
  • محمد محمودی IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    4 2
    توروخدا توجه کنید توجه توجه تا وقتی برجام به نتیجه نرسه واردات خودرو صورت نخواهد گرفت به والله
  • ناشناس IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    2 2
    منکه چشمم آب نمیخوره تو ایران خودروی خوب سوار شم منتظرم برم بهشت شاید اونجا بتونم ماشین خوب سوار شم
  • میثم IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    2 0
    این مافیای خودرو مگه چقدر زورش زیاده که کل مملکت دارن میگن کاسه کوزتو یا جمع کن یا تولیدات رو بهتر کن اما گوش که نمیده هیچی تازه هر رایی هم بخواد بر علیهش صادر بشه سریع عوضش میکنه
  • جانباز IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 5
    این آقایون از سکوت رهبری سو استفاده میکنند رهبری همه ی موارد و مشکلات ریز و درشت جامعه رو زیر نظر داره و قطعا نظرات ملت رو میخونه یقینا در فرصت مناسب به این گروه تشر خواهد زد/ و اما نمایندگان هم ملاحظه کاری میکنند مثلا قانونگذارند و نظارت بر حسن اجرای قوانین دارند !
  • کوثر IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    6 2
    با سلام و تحیت باید به این نماینده محترم و عزیز عارض کنیم که ساعت خواب!!!!! ظاهرا ایشان و بقیه همکاران محترم تازه بخودشان آمده اند که به این آیین نامه های واردات ، ایراد اساسی وارد است؟!!!!!! برادر عزیز مگر شما نمیدانید که سالهای مدید است که جریان نفوذ و غارتگر ملت شریف ایران دست بکار بوده اند و نفس این مردم را بریده اند؟؟؟!!!!!!! شما تازه بخود آمده اید و میگویید نشد آن چیزی که قرار بود بشود؟!!!!!! واقعا عجیب است که شما بعد از سالها اجحاف بی حد و اندازه ای که در حق مردم مظلوم ایران به وقوع پیوسته ، از چه چیزی صحبت میکنید؟!!! برادر من ، لطفا حواستان را کاملا جمع کنید ، چون با انسانهای ظالمی طرفید که رحم و مروتی در ذاتشان نیست!!!! پس با آمادگی و عزمی جزم برای مقابله این عناصر پلید ، به جلو بروید. خداوند یار و نگهدار کسانیست که یاور مظلوم و دشمن ظالم باشند. توفیق شما را از خداوند متعال خواهانم. ولله الحمد
  • حسین IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    2 1
    چرا باید کیفیت خودرو رو بالا ببرن؟ واقعا چه دلیلی باید وجود داشته باشه که تعرفه واردات خودرو رو پایین بیارن، تنها راه نجات تحریم خودرو داخلیه ولاغیر،
  • بابک IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    2 0
    به این میگن رانت خواری نه واردات
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    ما خودرو سازی شخصی در ایران نداریم پول این خودرو ها همش میره به جیب بزرگان حالا از واردات خودرو هم می خواهند سود ببرند چقدر طمع و آز
  • موسوی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    با توجه به اینکه در بازار انحصاری خودرو اگه قرار هست برنامه واردات خودرو سناریو عوام فریبانه باشه هيچ منفعتی متوجه مردم نمیشه تازه در واردات خودرو هم رانت خوران به سود می رسند دولت باید سامانه را راه اندازی می‌کرد تا به تمام استان‌ها و بعد شهرها سهیمه میداد و مصرف کننده مسقیم برای خرید خودرو ثبت نام می‌کرد و رانت خوران هم حق‌الزحمه ای دریافت می‌کردند برای انتقال خودرو از محل خرید تا محل تحویل خوردو به مصرف کننده.تا ما عرصه را به سقف تقاضا نرسانیم هيچ فضای رقابتی برای خودروسازان داخلی ایجاد نکرده ایم.